Öppettider

De här tiderna har vi öppet för drop-in klättring och för de som köpt medlemskap i den vanliga klätterhallen i Brandbergen. Speciella evenemang, kurser och bland annat klätterskolan har andra tider.

Vart vi klättrar

Vi klättrar på tre olika platser i Haninge. Två av dem är utomhus och en är inomhus. För vissa evenemang har vi även klättring på andra platser eller utforskar andra klätterhallar runt om i Stockholm.

Brandbergen

Inomhus

Klätterhallen

Här har vi mestadels av vår verksamhet. Den ligger under Brandbergshallen och har en egen ingång bakom Brandbergen centrum. Ingång Haga Basket.

Brandbergen

Utomhus

Montaña de Fuego

En egen riggad och invigd klippa i Brandbergen. Följ gångvägen bakom busshållplatsen Söderbyleden.

Gålö

Utomhus

Morarna

En populär klippa som är cirka 20 meter hög som vi ofta är vid under sommaren. Följ infarten till Gålö naturreservat.

Kontakt

Om du har frågor eller funderingar går det bra att kontakta oss genom att ringa eller skicka ett meddelande.

Epost

För allmänna frågor som inte är akuta. Vi svarar så fort vi kan.

Mojje – 070 482 81 75

Medgrundare av föreningen. Frågor om medlemskap, kurser och evenemang.

Daniel – 073 783 50 57

Frågor om klätterskolan (anmälan sker via formulär) samt bokning av kalas.

Svenska Klätterförbundet

Vi är stolt en del av Svenska Klätterförbundet. Vi följer deras regler och riktlinjer för klättring samt säkerhet. De är även ansvariga för att certifiera föreningar som officiellt är en del av förbundet.

Läs mer om förbundet

ICA Maxi Haninge

Sponsrade av ICA Maxi Haninge

Vi är sponsrade av ICA Maxi Haninge som också stödjer evenemang och klätterdagar i föreningen.

ICA Maxi Haninge